Care e valoarea timpului tau?

In experienta mea bancara, vad deseori clienti care vor sa negocieze la orice: de la dobanzi, comisioane la conditii contractuale s.a.m.d. Este cat se poate de ok in lumea in care traim, pentru ca “ne-am obisnuit” ca suntem furati si „atunci cand te frigi cu ciorba, sufli si in iaurt”.

Ne consumam atata energie cu aceste „negocieri” si uitam ce vrem sa facem cu banii. Banii sunt doar resurse care ne ajuta sa ne indeplinim obiectivele, dorintele.

Asadar, iti propun un exercitiu de imaginatie: sa presupunem ca ai toti banii pe care ti-i doresti, cum decizi sa ii investesti astfel incat sa obtii maximul? Si de unde stii cand maximul e chiar maxim?

Vezi, nu este usor sa raspunzi la aceasta intrebare, pentru ca ori ai multe idei si nu stii pe care sa o alegi, ori nu ai idei si nu stii incotro ai vrea sa mergi. Aici se pierd foarte multe oportunitati. Cand incepi sa te indoiesti de ideile tale sau nu stii sa o alegi pe „the one” sau cand incepi sa gasesti vinovati pentru nereusitele pe care le ai, cand ajungi sa te indoiesti de echipa ta- si aici ma refer la momentele de intimitate cu noi insine, pentru ca altfel am invatat la nenumarate cursuri cum sa ii “motivam”.

In aceste conditii, banca sau orice alt partener devine „cel cu care ma lupt”, pentru ca daca nu sunt ferm cu mine, macar cu exteriorul sa arat cat de „puternic” sunt. Mi s-a intamplat de nenumarate ori sa ma amagesc ca fac ceva valoros si dupa cateva zile sa imi dau seama ca efectiv am pierdut timpul.

Nu comisioanele sunt problema, nu banca e problema, ci este o problema atunci cand nu stii unde vrei sa ajungi. Pentru ca altfel, o sa citez un client la care am mers o data foarte incantata ca obtinusem o super reducere de comisioane si mi-a spus asa: “daca eu stateam sa ma uit la comisioanele pe care le platesc, nu mai aveam compania pe care o am acum”. A fost o lectie importanta pentru mine, pentru ca mi-am dat seama ca acest stil de a gandi este unul de succes: nu te uita la maruntisuri, nu iti pierde energia si resursele in lucruri care nu iti aduc valoare. Priveste si in jurul tau si vezi care este destinatia unde vrei sa ajungi.

Indiferent daca esti angajat sau ai propriul business, este un moment bun sa te uiti in jurul tau si sa te intrebi: cine imi este alaturi in obiectivele tale? Cine ma sustine? Cum imi pot folosi resursele in a ma dezvolta?

Si, pana la urma, care este mesajul pe care eu il transmit in „piata”?

Este interesant cum oamenii din echipa noastra (prieteni, parteneri, colegi, etc) au nevoie sa creada in ideile pe care le avem, au nevoie sa gaseasca sensul pentru ei insisi. Si ca sa ii faci pe ei sa creada, este esential ca tu sa crezi.

O vad in sedintele de coaching mai clar ca oriunde: pentru a ne indeplini visul avem nevoie de putin curaj, de o privire ochi in ochi si de încrederea ca stiu ce fac. Si lucrurile se intampla.

Iar atunci cand obiectivul tau este indeplinit, cand ai un job care te implineste sau ai afacerea infloritoare, aduci abundenta in viata ta pe termen lung. Castigi astfel negocierea cu tine, obtii succesul pe termen lung.

Share

Nu sunt comentarii - fii primul care comenteaza!

Lasă un răspuns